Parlamendi infotunnis esile kerkinud debatt automaksu ja sellega seotud ühiskondlike küsimuste üle näitas selgelt peaminister Kaja Kallase ja rahvasaadikute Mart Helme ning Kert Kingo vahelisi pingelisi vahetusi. Mitmed teemad tõstatati, otsides valitsuselt selgeid vastuseid ja lahendusi.
Mart Helme esitas küsimusi liiklusprobleemide ja koolide sulgemisplaanide kohta, kuid ei saanud Kallaselt konkreetseid vastuseid. Helme tõi tähelepanu ka suurperede raskustele seoses kütusehindade ja automaksuga. Järgnevas küsimuses Haapsalu-Tallinna raudtee kohta, mis puudutas projektide rahastamist, viitas Kallas, et vajalikud vahendid on suunatud julgeolekule, mis nõuab 400 miljonit eurot aastas, jättes mulje, et Haapsalu raudtee projektile ei ole rahalisi vahendeid eraldatud.
Kert Kingo küsimused puudutasid valitsuse kulutusi ja maksumaksja raha kasutamist. Ta päris, millal Kallas ise eeskuju näitab ja jalgrattaga tööle sõidab, mille peale Kallas viitas soojemate ilmade saabumisele kui võimalikule ajale selle praktika rakendamiseks. Kingo tõstatas ka küsimuse luksuslike ametiautode kasutamise kohta, millele Kallas viitas tehtud kärpetele sõidukipargis.
Kallas rõhutas oma vastustes, et valitsuse ajal on pensionid ja toetused tõusnud, parandades Eesti inimeste toimetulekut. Samas jäi mainimata inflatsiooni mõju kodanike majanduslikule olukorrale.
Kokkuvõttes peegeldas infotund sügavamaid erimeelsusi valitsuse ja opositsiooni vahel. Mart Helme ja Kert Kingo esitasid küsimusi, mis peegeldasid kodanike muresid, ent Kaja Kallase vastused jätsid tihti konkreetsete lahendusteta, rõhutades vajadust detailsemate vastuste ja selgemate poliitiliste prioriteetide järele. Arutelu tõstatas olulisi küsimusi valitsuse prioriteetide ja vastutuse kohta, eriti seoses hariduspoliitika, liikuvusreformide ja keskkonnasäästlike transpordilahenduste rakendamisega.